Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující informovanost veřejnosti o antibiotikách
TUNKOVÁ, Barbora
Odpovídající znalosti užívání antibiotik jsou jedním z hlavních předpokladů pro zabránění šíření antibiotické rezistence, která se stala hrozbou veřejného zdraví dnešního světa. Cílem práce bylo prostřednictvím dotazníkového šetření (n=799) posoudit vliv pohlaví, vzdělání a oboru (potravinářství, zemědělství či zdravotnictví) na informovanost o antibiotikách a antibiotické rezistenci a dále porovnat spotřebu antibiotik (definovaná denní dávka na 1000 obyvatel a rok, DDD) v 16 státech Evropy za sledované období. Bylo zjištěno, že ženy mají větší znalosti o účincích antibiotik než muži (p <0,0010). Byl prokázán statisticky významný vliv úrovně vzdělání a příslušného oboru na vědomosti týkající se antibiotické rezistence (p <0,0010). Nejvyšší průměrná spotřeba antibiotik (21,97 DDD) byla zjištěna v jižní Evropě, naopak nejnižší spotřebu antibiotik měly severské země (15,62 DDD).
Nákazy přenášené kapénkami: znalosti, postoje a chování žáků 2. stupně základní školy
Kašpárková, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá kapénkovými nákazami a zjišťuje, jaké znalosti, postoje a chování k nim mají žáci 2. stupně základní školy. V teoretické části se práce zaměřuje na vzdělávací dokumenty v České republice, včetně výskytu témat o kapénkových infekcích v RVP ZV, didaktickou hrou jako metodou výuky a podrobným popisem vybraných virových a bakteriálních kapénkových infekcí. V praktické části je zjišťováno, jaké znalosti, postoje a chování mají žáci vzhledem ke kapénkových nákazách. Následně je ve výuce provedena didaktická hra a porovnáním pre-testu a post-testu vyhodnocena účinnost didaktické hry na základě změn ve znalostech, postojích a deklarovaném chování dotazovaných žáků. Výsledky ukázaly, že vlivem didaktické hry došlo ke zlepšení ve znalostech žáků a k žádoucí změně postojů. Deklarované chování žáků zůstalo neměnné, protože vstupní úroveň žáků v této oblasti již byla na vysoké úrovni.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.